OMT AB
Byt språk:
  • English
  • Är du vår nästa kollega?

    Det går bra för oss – Går det bra för dig? Kan det gå ännu bättre för oss tillsammans?

    ”Det som jag tycker är mest intressant med jobbet är bredden på uppgifterna och den varierande vardagen. Det är en koncern med allt som det innebär vilket ger en helhet inom ekonomi som jag verkligen uppskattar. Du får möjligheten till att knyta ihop allt, ha en inblick och samtidigt se hur det hela vävs samman då det är olika inriktningar på bolagen i koncernen. Det är något som verkligen motiverar mig!”

    Det är hur en kollega idag väljer att beskriva sitt arbete och varför just hon trivs och rekommenderar OMT som arbetsgivare. Vill du bli hennes kollega så ansök till tjänsten som ekonomiassistent hos oss.

    Om tjänsten
    Arbetsmiljön är kreativ och stöttande där du uppmuntras till att utveckla såväl företaget som dig själv. Organisationen är i tillväxt och har kunder runtom i hela Sverige vilket ger dig som ekonomiassistent här en unik möjlighet till att få vara med på vår framgångsresa. I din roll som ekonomiassistent kommer du att arbeta tätt tillsammans med fyra andra kollegor på OMTs ekonomiavdelning, på huvudkontoret i Norrköping, som är med från ax till limpa för samtliga bolag i koncernen.

    Din arbetsdag kommer vara varierande där du kommer att ha fokus på administration, enklare bokföring och lönehantering. Du kommer även att fungera som ledningsstöd.

    Dina arbetsuppgifter kommer bland annat vara:
    – Löpande bokföring och redovisning
    – Planera och förbereda för företagsevent, möten och utbildningar
    – Kund- och leverantörsreskontra
    – Lönehantering
    – Stödja ledningsgruppen med administrativa arbetsuppgifter

    Om dig
    Vi söker dig som har eftergymnasial utbildning eller har viss erfarenhet, 1-2 år, som vi bedömer lämplig för tjänsten. OMT blandar krav på personkemi, social kompetens, erfarenhet och utbildning. Vi är ett värderingsstyrt och familjärt bolag som lägger stor vikt vid personlig lämplighet. Det är meriterande om du har erfarenhet av bokföring och lönehantering.

    Det här är ett jobb för dig som trivs med en varierad arbetsdag som kommer ställa krav på din flexibilitet, där din förmåga att strukturera din arbetsdag är en nyckelegenskap för tjänsten. Vidare är du även prestigelös och gillar att ha många olika kontaktytor då det är mycket samarbete internt såsom externt.

    Vidare ser vi att du har:
    – Grundläggande förståelse för ekonomiska flöden
    – Flytande svenska i både tal och skrift.
    – Noggrann, strukturerad och snabb i ditt arbete
    – Goda kunskaper i Ms Office, särskilt Excel

    Om OMT
    OMT är verksamma inom teknik, projektledning och konsulttjänster där våra kunder är mestadels inom industrin. Vårt framgångskoncept är att skapa effektivitet i tekniska projekt och verksamheter för att öka deras funktion och tillgänglighet. Detta skapar vi inom OMT genom att arbeta med ledarskap, projektledning, konsulttjänster och teknikprodukter där tyngdpunkten ligger inom bra lösningar och kvalitet. Vi arbetar med filosofin att alla parter i en affär ska vara vinnare vilket visas genom vår kund- och medarbetarnöjdhet.

    Översänd din ansökan till career@omtab.se. Till din ansökan ber vi dig bifoga ditt CV, ett personligt brev som beskriver dig, dina förväntningar och mål med ditt yrkesliv. Vi ser gärna att du styrker dina erfarenheter, kompetens och personlighet med referenser.

    Vi ser gärna din ansökan senast 20/3. Vi kommer dock tillämpa ett löpande urval i processen.

    Samtal från bemanning- och rekryteringsbolag undanbedes.

    Dela
    Dela