Vi söker en administratör/ekonomiassistent!
Vill du vara en del av ett dynamiskt team som värdesätter personlig tillväxt och samarbete? Hos OMT har du chansen att vara med och forma din egen framtid som administratör/ekonomiassistent i en miljö där öppenhet, flexibilitet och passion för service är nyckeln till framgång.
Om företaget
OMT erbjuder lösningar inom tekniska branscher, infrastruktur och fastighetsutveckling i form av konsulttjänster, systemlösningar, samt teknisk utrustning. Detta med ett starkt personligt engagemang för att överträffa våra kunders förväntningar. Vårt affärsmannaskap ska alltid utgå från att alla parter i en affär skall vara vinnare! Arbetsmiljön är kreativ och stöttande där du uppmuntras till att utveckla såväl företaget som dig själv. Organisationen är i tillväxt och har kunder runtom i hela Sverige vilket ger dig som administratör/ekonomiassistent här en unik möjlighet till att få vara med på vår framgångsresa. I din roll som administratör/ekonomiassistent kommer du att arbeta tätt tillsammans med dina kollegor på OMTs ekonomiavdelning, på huvudkontoret i Norrköping, som är med från ax till limpa för samtliga bolag i koncernen.
”Det som jag tycker är mest intressant med jobbet är bredden på uppgifterna och den varierande vardagen. Du får möjligheten till att knyta ihop allt, ha en inblick och samtidigt se hur det hela vävs samman då det är olika inriktningar på bolagen i koncernen. Det är något som verkligen motiverar mig!”.
Det är hur en kollega idag väljer att beskriva sitt arbete och varför just hon trivs och rekommenderar OMT som arbetsgivare.
Dina arbetsuppgifter
I rollen som administratör/ekonomiassistent på OMT erbjuds en dynamisk arbetsmiljö där du inte bara blir ett centralt stöd för ledning och styrelse, utan också ges möjlighet att utforska och forma din roll efter dina egna ambitioner.
Dina arbetsuppgifter kommer främst att vara inom administration, så som till exempel: bokningar och beställningar, hantera dokument, vara en servicefunktion för våra kollegor, administrera våra interna system och hantera tidregistrering mm.
Som en del av vårt ledningsstöd har du en aktiv roll i att vårda och stärka den interna värdegrunden som utgör fundamentet för OMT. Vidare kommer du vara en del av den drivande kraften bakom planeringen och förberedelserna av företagsevent, möten och utbildningar, vilket ger dig möjlighet att prägla och utveckla dessa till minnesvärda tillfällen.
Du kommer även att få vara delaktig i den löpande bokföringen, ta fram korrekta underlag och arbeta med leverantörs- och kundreskontra.
Hos OMT är din personliga och professionella tillväxt av yttersta vikt, och du kommer ha möjligheten att forma din egen framtid på lång sikt. Förutom den breda och stimulerande arbetsrollen, erbjuds du en plats där samarbete och öppen dialog genomsyrar varje dag.
Din profil
I denna roll välkomnar vi dig med förkunskaper inom ekonomi, exempelvis med erfarenhet av arbete inom områden som löpande bokföring och leverantörs- och kundreskontra. Vi ser dig som är noggrann i ditt arbetssätt, är genuint intresserad av service och har en naturlig förmåga att skapa positiva upplevelser för andra. Din kommunikation präglas av öppenhet och lyhördhet, där du är lika bekväm med att lyssna som att uttrycka dig tydligt och respektfullt. Flexibilitet är en del av din arbetsmetod och du tar dig an nya utmaningar med engagemang. Vi ser att du trivs i föränderliga situationer och att ha många bollar i luften och du anpassar dig smidigt till nya riktlinjer och möjligheter.
Vi ser dig som trivs i en dynamisk arbetsmiljö och du ser variationen som en möjlighet till personlig och professionell tillväxt. Här får du möjligheten att ingå i ett team där samarbete och gemenskap står i centrum, vilket också är något du värderar högt. Att få vara en del av en organisation med en stark värdegrund och familjär känsla är för dig inte bara ett arbete, utan en möjlighet att på ett meningsfullt sätt bidra till och vara en del av en gemenskap som delar och lever efter gemensamma värderingar.
Då du kommer ha ett stort kontaktnät, främst internt men även externt, ser vi dig med kommunikationsfärdigheter och du kan effektivt uttrycka dig på svenska både i tal och skrift. I tjänsten ingår vissa resor till våra andra kontor i Sverige.
Känner du att vi är rätt för dig och tror du att du är rätt för oss? Skicka en ansökan innehållande en beskrivning om varför just du är rätt och en förteckning (CV) över dina erfarenheter samt utbildningar till career@omtab.se